Dersin Adı | EKG |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM 345 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere 12 derivasyonlu EKG analizi yapma ve yorumlama ile ilgili gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste 12 derivasyonlu EKG’de dalgalar, bu dalgaların özellikleri, derivasyonlar, ritm okuma, anormal ritm tanıma, patolojik durumlarda EKG okuma ve yorumlamaya ilişkin bilgiler tartışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı EKG Fizyopatolojisi Kalbin ileti sistemi | Okan T. (çev.ed.) Dubin D (ed). Hızlı EKG Yorumu, İzmir Güven Kitabevi, İzmir 2016, Ss:55-65 |
2 | 12 Derivasyonlu EKG’de derivasyonlar ve özellikleri EKG dalgaları ve fizyopatolojisi EKG çekimi ve monitorizasyonunda dikkat edilecek noktalar | Okan T. 2016, Ss:31-55 |
3 | EKG ritm okuma | Okan T. 2016, Ss:31-55 |
4 | EKG’de patolojik ritmleri tanıma | Okan T. 2016, Ss:97-146 |
5 | EKG’de patolojik ritmleri tanıma | Okan T. İzmir 2016, Ss:97-146 |
6 | EKG’de AV bloklar | Okan T. 2016, Ss:173-191 |
7 | EKG’de dal blokları | Okan T. 2016, Ss:191 |
8 | ARA SINAV | |
9 | EKG’de miyokard enfarktüsü | Okan T. 2016, Ss: 259 |
10 | EKG’de atriyal ve ventriküler hipertrofiler | Okan T. 2016 Ss: 243 |
11 | Elektorlit değişikliklerinde EKG | Okan T. 2016, Ss:309 |
12 | Örnek EKG’lerin analizi | |
13 | Örnek EKG’lerin analizi | |
14 | Örnek EKG’lerin analizi | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Okan T. (çev.ed.) Dubin D (ed). Hızlı EKG Yorumu, İzmir Güven Kitabevi, İzmir 2016 ISBN 9789756240311 Öncül A. Goldberger Klinik Elektrokardiyografi, Güneş Tıp Kitapevi, 2014 ISBN 9789756240311 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Fak A. EKG Akıl Notları, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016. ISBN:9789752776241 Demirtaş M. Güncel Doğrular ile EKG Yorumu, Güneş Tıp Kitapevi, 2006. ISBN:9789758561995 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 3 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 3 | 12 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | ||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. | X | ||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür. | |||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. | |||||
6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır. | |||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | ||||
8 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | |||||
9 | Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir. | |||||
10 | Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest